Termékek Menü
0
+36209535909

Te ismered a Swarowski kövek történetét?

Te ismered a Swarowski kövek történetét?

Nem árulok el újdonságot azzal, hogy szenvedélyesen rajongok a Swarowski kövekért. A kedvenc karkötőmet csodálva eszembe jutott, hogy szívesen megosztanám Veletek fénylő kövek eredetét, így a következő bekezdésekben végigvezetlek Titeket a gyönyörű ékszerek útján.

A brand egy gyermekkori érdeklődésből nőtte ki magát

Igazán nagyszerű dolgokat csak úgy lehet alkotni, ha erre valaki nem a munkájaként, hanem a hivatásaként tekint. Ez az összes, ma igazán sikeres márkáról elmondható, tűz és kitartás nélkül nem jön a siker, ami a Swarowski-ra is igaz. Az Osztrák-Magyar Monarchiában napvilágot látott Daniel Swarowski-t már gyermekként ámulatba ejtette a kristályüveg megmunkálásával létrehozott termékek mesés csillogása. Nagy érdeklődéssel figyelte édesapja munkáját, aki a térség egyik legfontosabb üveg-és kristálykészítő központjában tevékenykedett nap, mint nap. Érdeklődésének köszönhetően több csiszolóműhelyben tanonckodott fiatal korában, hogy minél több fogást elsajátítson.

Nem sajnálta az időt és energiát

Az igazi elhatározás 21 éves korában született meg benne, amikor ellátogatott az első, elektromos gépeket bemutató kiállítására. Alaposan szemügyre vette a masinákat, majd kipattant az ötlet, amivel forradalmasította a kristályüveg megmunkálását. Az ihletet Edison és Siemens újításai adták, ezek alapján kezdett el egy kristályvágó gép kifejlesztésén dolgozni, nem sajnálva az időt, illetve az energiát. A kitartás kilenc év múlva hozott az eredményt, az új eljárást 1892-ben került szabadalmaztatásra. A technológiával gyorsabbá, pontosabbá vált a korábban megterhelő fizikai munka.

A titok a folyamatos fejlődés

A cég néhány évvel később – 1895-ben – került megalapításra, a folyamatos innovációknak köszönhetően egyre sikeresebb, népszerűbb lett. A kifogástalan minőségű csiszolt kristályok előállítása 1913-ban kezdődött, ami a világhírnév felé vezető út egyik fontos állomása volt. Az első világháborút követően már saját csiszológépük kidolgozásán fáradoztak, az így megszülető Tyrolit napjaink piacvezető csiszolókorongja. A márkanév 1919-es levédését követően fényvisszaverő hatású felületeket kezdtek el kidolgozni, ennek gyümölcse az 1931-ben megjelenő Trimmings volt. A családi vállalkozás terjeszkedése itt nem állt meg, újabb területen hódított, a második világháborút követően bevezették a piacra a Swarowski Optik termékeket – ezzel megmenekülve a csődtől.

Tartalomhoz tartozó címkék: swarovski kristály